lördag 30 november 2013

Julbord

Jo, det var gott!

I dag har jag ätit ett mål vanlig mat. Jag följde gårdagens plan men det var inte så mycket grönt på bordet så det blev snarare två nävar grönt och två handflator protein.
Proteinet bestod av en halv skiva skinka, en skiva oxbringa, en skiva rökt kalkonbröst och en lite bit varmrökt lax. Räknade köttet som ca 200g och laxbiten som 30g.




Sedan blev det hackade rödbetor, äpple-och-morotssallad i oljedressing och salladsblad. Räknade dom 100 g var och oljan som två tsk. Tog också 1 msk skånsk senap. När jag sedan räknade ihop allt med min kaloriapp MyFitnessPal blev det inte mer än 534 kalorier. Det höll jag mig mätt på till 20 då jag tog ett fjärde mål - en halv bar.
Dagens kaloriintag överskrider inte gränsen med mer än 190 kcal trots julbord.

Men volymen - herregud så mätt jag blev. Magsäcken har krympt ordentligt och jag har inga planer på att utöka den igen. Så nästa mål kommer att bli mindre i volym räknat.

Ska bli spännande att ställa sig på vågen i morgon. Räknar med viktuppgång ffa pga mer "maginnehåll".

I morgon tillbaka i selen igen. Vi ska ner till båten och tömma den på dynor och böcker och täcka masten för vintern. Nästa vecka blir det träning, möten och iordningställande av hemmet som alltid blir en misär när alla båtgrejor kommer hem.

Och veckan efter det hoppas jag få börja jobba.

Vikt i dag 69.0 kg
Steg > 8000

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar